در اینجا دلایل محکمی برای انتخاب یک مشاور املاک عالی را بازگو می کنیم.

خرید خانه زمان هیجان انگیزی است که خریدار باید برای آن آماده شود. چه هنگام دریافت وام و چه هنگام بازدید از خانه، اشتباه در خرید می تواند منجر به دردسرهای متعدد آتی شود. بیشتر خانه هایی که هم اکنون برای فروش قرار دارند، توسط یک مشاور املاک به خریدار ارائه می گردند. وظیفه چنین شخصی این است که از منافع فروشنده به بهترین نحو ممکن محافظت کند.

پس چه کسی از منافع خریدار حمایت خواهد کرد؟ ساده است. یک واسط خرید استخدام کنید. ادله بسیار مهمی مبنی بر اهمیت به سزای استخدام یک مشاور املاک در هنگام خرید وجود دارد.

از آنجا که یک نماینده خریدار به دنبال بهترین منفعت برای خریداران است، آن ها به شما اطمینان می دهند که بهترین معامله ممکن را انجام داده اید. در زیر ۱۰ دلیل برتر برای استخدام یک مشاور املاک در هنگام خرید یک خانه ذکر شده است. درک این ۱۰ دلیل باید روشن کند که چرا شما هنگام خرید یک خانه به یک حرفه ای نیاز دارید.

  1. استخدام مشاور املاک مجانی است

یکی از مهم ترین دلایلی که باید هنگام خرید خانه یک مشاور املاک استخدام کنید مجانی بودن آن است. موقعیت های بسیار معدودی وجود دارند که در آن ها مجبور به تقبل هزینه ای خاص برای استخدام مشاور املاک هستید.

یکی از این موقعیت ها زمانی است که شما یک خانه خاص خریداری می کنید که یعنی فروشنده تمایلی برای پرداخت کمیسیون به مشاور املاک ندارد و می خواهد خودش خانه را بفروشد که البته چنین چیزی کمتر رخ می دهد اما به هر حال امکان آن وجود دارد و به همین دلیل لازم است هنگام خرید یک خانه از این دست از این مسئله مطلع باشید.

از آنجایی که ۹۹ % مواقع استخدام مشاور املاک رایگان است، این دلیل روشنی است که چرا شما باید یک متخصص را استخدام کنید تا بهترین منافع شما را در خرید یک خانه نشان دهد. با این حال، حیاتی است که شما هر مشاور املاک خریدی را استخدام نکنید. چیزهایی وجود دارند که شما باید از یک آژانس املاک و نماینده آن ها در هنگام خرید یک خانه انتظار داشته باشید.

تاثیرات مشاور املاک بر خرید و فروشتاثیرات مشاور املاک بر خرید و فروش
  1. یک مشاور املاک خرید می داند باید دنبال چه چیزی بگردد

چه شما اولین خانه تان را بخرید و چه دهمین خانه، قطعا چندان تاکنون به طور فیزیکی از خانه ها بازدید نکرده اید؛ حداقل نه به صورت روزانه. یک مشاور املاک خرید موفق هر هفته از صدها خانه مختلف بازدید می کند. یک دلیل عالی دیگر برای استخدام مشاور املاک خرید این که آن ها می دانند هنگام بازدید از خانه دقیقا باید دنبال چه چیزی بگردند.

نقاط ضعف خاصی در هر خانه وجود دارند که ممکن است شما از بسیاری از آن ها آگاه نباشید. یک مشاور املاک خرید حرفه ای می تواند به سادگی این مشکلات و نقطه ضعف ها را تشخیص دهد.

اخیرا وقتی مشغول فروش خانه تهران بودیم، مشکلات ساختاری بالقوه ای در مورد فونداسیون ساختمان وجود داشت که خریدار از آن آگاه نبود. کار ما بی شک این بود که به این مشکلات اشاره کنیم و پیشنهاد ما این بود که برای بررسی بیشتر به یک متخصص ساختمان مراجعه کنند. نیازی نیست بگوییم که خریداران چقدر از این که از نواقص احتمالی ساختمان آگاه شده بودند، خوشحال بودند.

این تنها یک نمونه از آن چیزی است که یک مشاور املاک خرید با تجربه می تواند در یک خانه هنگام مشاهده آن ها را شناسایی کند. موارد مشترک دیگری که یک مشاور املاک خرید می تواند شناسایی کند عبارتند از:

– مسائل مربوط به آفات / حشرات

– موضوعات ساختاری

– مسائل مربوط به سقف خانه

– نشتی در لوله کشی

– تشخیص عمر لوازم اصلی خانه (اجاق گاز، سیستم تهویه هوا و…)

یک مشاور املاک چطور میتواند به من کمک کندیک مشاور املاک چطور میتواند به من کمک کند
  1. یک مشاور املاک خرید، بازار املاک و مستغلات محلی را به خوبی درک می کند.

هر بازار املاک و مستغلات متفاوت است. بازارهای املاک می‌توانند از شهر به شهر و حتی محله به محله متفاوت باشند. بسیار مهم است که شما خانه ای را بخرید که بازار مربوط به آن را درک می‌کنید.

از آنجا که دلایل بسیاری وجود دارد که چرا بازارهای املاک و مستغلات متفاوت هستند، یک دلیل عالی دیگر برای استخدام یک مشاور املاک خرید در هنگام خرید خانه این است که او پیچیدگی‌های بازار محلی را درک می کند. یک مشاور املاک خرید که بازار املاک و مستغلات محلی را درک می کند می تواند در هنگام ارائه مبلغ پیشنهادی برای خرید بسیار گره گشا باشد.

به شدت توصیه می شود که هنگام استخدام مشاور املاک خرید، مطمئن شوید وی تجربه کافی در خرید و فروش خانه های محلی را دارد. استخدام یک آژانس املاک و مستغلات که درک درستی از بازار محلی ندارد می تواند با اراِئه پیشنهادات به درد نخور و ناهمگون با ارزش واقعی بازار، چندین میلیون برای شما هزینه داشته باشد.

  1. یک مشاور املاک خرید خوب می تواند به ارزیابی و تامین امنیت سرمایه شما کمک کند.

تامین مالی املاک و مستغلات می تواند بسیار گیج‌کننده و پیچیده باشد. انتظار می رود استخدام یک نماینده خرید باتجربه، به ارزیابی و تامین بهترین بودجه برای شرایط شما کمک ‌کند.

مهم است که در عین حال که به تامین امنیت سرمایه خود می اندیشید به استفاده از یک شرکت وام گزار محلی نیز فکر کنید. شرکت های محلی به خوبی با فرآیند پرداخت در تراکنش های املاک آشنایی دارند و نیز سایر قوانین و ضوابط محلی را می شناسند.

  1. یک مشاور املاک خرید هماهنگی های لازم برای نمایش خانه را انجام می دهد.

یکی از وظایف یک مشاور املاک خرید که معمولا نادیده گرفته میشود، هماهنگ کردن اوضاع برای نمایش خانه به خریداران است. این کار می تواند طاقت فرسا و بعضا گیج کننده باشد.

یک دلیل عالی برای استخدام یک مشاور املاک خرید در هنگام خرید یک خانه این است که آن ها مسئول هماهنگی بازدید از خانه های موردنظر هستند. بسته به جستجوی خانه خریداران، امکان دارد که یک مشاور املاک خرید تعداد زیادی بازدید را حتی در چندین شهر مختلف در طی دفعات متعدد و زمان های متفاوت هماهنگ کند.

اگر می‌خواهید یک خانه بخرید و در عین به چندین خانه علاقه داشته باشید، یک مشاور املاک خریدار مسئول حصول اطمینان از این است که با توجه به در دسترس بودن گزینه های احتمالی، امکان بازدید از همه آن ها برای شما فراهم شود. این ممکن است به معنی برقراری ده ها تماس تلفنی، تشخیص بهترین مسیر برای بازدید از خانه و اطمینان از توضیح کامل در مورد تمامی اطلاعات مهم مربوط به خانه باشد.

مشاور املاک و فروش ملکمشاور املاک و فروش ملک
  1. یک مشاور املاک خرید می داند چطور یک قرارداد تنظیم کند.

حتی اگر این دهمین خانه ای باشد که می خرید، به احتمال زیاد هنوز چندان با فرآیند تنظیم قرارداد آشنا نیستید. زمانی که یک مشاور املاک خرید را هنگام خرید یک خانه استخدام می‌کنید، در واقع فردی حرفه‌ای را استخدام کرده اید که از زیر و بم قراردادهای املاک و مستغلات اطلاع دارد.

بخش‌های زیادی برای یک قرارداد املاک وجود دارد و استفاده از یک حرفه‌ای باتجربه برای تنظیم قرارداد امری ضروری است. احتمالات زیادی در یک قرارداد وجود دارد که شامل مبلغ پیشنهادی، ضرب الاجل های متعددی که لازم است تنظیم شوند و بسیاری موارد مهم دیگر می باشد.

علاوه بر جنبه‌های مهم در یک قرارداد املاک، یک مشاور املاک خرید با تجربه می تواند یک قرارداد بنویسد که شما را به بهترین شکل ممکن در نگاه یک فروشنده نشان دهد. یک قرارداد املاک و مستغلات که به طور ضعیف نوشته شده یا نقطه ضعف های بسیاری دارد، دلیل مشترکی است که چرا پیشنهاد خرید درست هنگام معامله رد می شود.

  1. یک مشاور املاک خرید در طی معامله به متخصصان مورد نیاز دسترسی دارد.

در طی یک معامله املاک و مستغلات، افراد حرفه‌ای متعددی وجود دارند که مورد نیاز هستند. زمانی که می‌خواهید خانه ای را بخرید، به طور بالقوه به یک دستگاه وام مسکن، یک بازرس داخلی، یک وکیل املاک و تعدادی از افراد حرفه‌ای دیگر نیاز خواهید داشت.

زمانی که یک مامور خرید را هنگام خرید یک خانه استخدام می‌کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که یک لیست مخاطبین پر از متخصصان توصیه شده داشته باشد. یک مشاور املاک خرید با تجربه، چندین شرکت وام، شرکت‌های بازرسی, شرکت‌های حقوقی و خدمات دیگر خواهد داشت که می‌توانند به شما کمک زیادی کنند.

این احتمال وجود دارد که متخصصان یک نماینده خرید خدمات باکیفیت را پیشنهاد کنند و همچنین به دنبال بهترین منافع شما در طول خرید یک خانه باشند. یکی از بهترین سوالات برای پرسیدن هنگام مصاحبه با یک مشاور املاک خرید این است که آیا آن ها لیستی از ارائه دهندگان خدمات توصیه‌شده دارند. یک عامل خرید با تجربه باید قادر به ارایه چندین توصیه برای هر مقوله حرفه‌ای مربوطه باشد.

  1. یک مشاور املاک خرید، مذاکره‌ کننده شما خواهد بود.

یکی از متداول‌ ترین سوالات در مورد خرید یک خانه مبلغی است که باید برای یک خانه ارائه شود. یک مزیت بزرگ استخدام نماینده، این است که آن ها از طرف شما مذاکره می‌کنند. بسته به خانه ای که می‌خواهید خرید کنید و وضعیت فعلی بازار املاک شما، داشتن یک مذاکره‌کننده املاک و مستغلات بسیار مهم است.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک خانه گران‌قیمت خرید کنید، مشاور املاک خرید شما باید بداند که خرید یک خانه گران‌قیمت چقدر طول می‌کشد. این مساله ممکن است شامل، اما نه محدود به اتمام یک تحلیل دقیق بازار تطبیقی باشد که ثابت می کند خانه گران‌قیمت است یا قرارداد را ساختاربندی می کند تا فروشنده را ملزم به عمل در زمان مقرر کند.

اگر یک مشاور املاک خرید را استخدام نکنید، باید خودتان مذاکره کنید. به عنوان مثال در خرید یک خانه گران‌قیمت، شانس خوبی وجود دارد که اکثر خریداران نمی‌دانند چطور یک پیشنهاد را بر روی یک خانه گران‌قیمت ایجاد کنند.

مشاور املاک و خرید خانهمشاور املاک و خرید خانه
  1. مشاور املاک خرید برنامه پرداخت را منظم نگه می دارد

در معاملات املاک و مستغلات، تاخیر در معامله رخ می دهد اما این به این معنا نیست که این کار قابل ‌قبول است. تاخیر در معاملات املاک و مستغلات برای همه طرف‌های درگیر به خصوص برای خریدار و فروشنده، نا امید کننده است.

زمانی که یک مشاور املاک خرید را استخدام می‌کنید، به شدت احتمال وقوع تراکنش های شما در قالب یک برنامه را افزایش می دهد. چندین دلیل وجود دارد که بسته شدن املاکو مستغلات به تعویق می‌افتد که می توان با استخدام یک مامور عالی ‌رتبه خرید از بسیاری از آن ها اجتناب کرد.

یک مشاور املاک خرید مسئول حصول اطمینان از این است که قرارهای موعدی، مانند تعهد رهن مکتوب، برآورده می‌شوند. سایر خطاهای وابسته به تاخیر عبارتند از تاخیر در ارزیابی سفارش یا تاخیر در یک بررسی ابزار کامل. یک نماینده سازمان دهی شده یک سیستم در محل خواهد داشت که تضمین می کند این تاخیرها هرگز اتفاق نخواهند افتاد.

  1. یک مشاور املاک خرید می تواند فیلتر عاطفی شما باشد

خرید یک خانه امری بسیار عاطفی است و می تواند به طور بالقوه بهترین مشتری را به دست آورد. دلیل اصلی دیگر برای استخدام یک پیمان‌کار در هنگام خرید یک خانه این است که آن ها می‌توانند به عنوان یک فیلتر عاطفی عمل کنند.

از آنجا که یک مشاور املاک خرید از لحاظ عاطفی به یک ویژگی خاص وابسته نیست، در حالی که شما ممکن است به آن علاقه داشته باشید، آن ها می‌توانند به حفظ شما از تصمیم گیری احساسی و عجولانه کمک کنند. در نهایت، خریدار تصمیم‌گیرنده نهایی است اما یک مشاور املاک خرید می تواند به خریدار کمک کند که مزایا و معایب را به ویژگی‌های بالقوه ارزیابی کند در حالی که احساسات را از این تصمیم خارج می کند.

نظرات نهایی

دلایل بسیاری برای استخدام یک مشاور املاک خریدار در هنگام خرید یک خانه وجود دارد و ۱۰ دلیل بالا مورد بحث قرار گرفت باید این اهمیت این موضوع را روشن کند!

در حقیقت هیچ دلیل خوبی برای عدم استخدام نماینده خرید وجود ندارد. زمانی که یک مشاور املاک خرید را استخدام می‌کنید، یک متخصص استخدام می‌کنید تا به دنبال بهترین منافع تان در طی یکی از بزرگ‌ ترین خریدهای عمرتان باشد.