تا مذاکره با بهترین قیمت برای خرید و فروش ملک شما.

خرید و فروش ملک تهران

تعجبی ندارد که خرید و فروش ملک یکی از پر استرس ترین تجاربی است که دارید یا خواهید داشت در این چالش برای بدست آوردن همه، چیز ممکن است که جزئیات را نادیده بگیریم. و همه ما می‌دانیم که چیزهای مهم و موثر در جزئیات است. با توجه به این موضوع، ما برای کمک به خرید و فروش ملک شما در ادامه به نکاتی در مورد جزئیات خرید و فروش ملک در بازار امروزه میپردازیم.

برای فروشندگان

۱- با درک و توجه به قدرت خرید خریداران، استراتژی قیمت‌گذاری خود را مشخص کنید. به یک زوج فکر کنید – نام، شغل، همه چیز – که فکر می‌کنید می خواهند خانه ی شما را بخرید. آن‌ها چه کار می‌کنند و چقدر پول بدست می‌آورند؟ این مساله منجر به سوال بعدی می‌شود که حساب سپرده آنها و بودجه آن‌ها چقدر باید باشد.

۲- تمام کارهای اداری را مرتب کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح دسترسی و مجوزهای ساختمانی برای تغییرات و توسعه ها در دسترس باشند. با دقت بررسی کنید که آیا این ملک دارای پتانسیل توسعه است یا خیر.

۳- اطمینان حاصل کنید که تمام هزینه‌های آب ،برق و گاز مصرفی پرداخت شده باشد. این یکی از مهم ترین جزئیاتی است که باید در خرید و فروش ملک در نظر بگیرید.

۴- یک مشاور املاک خوب را انتخاب کنید – آن‌ها بهترین دارایی شما در دوره فروش هستند. لزوما ارزان‌ترین یا گران‌ترین آن‌ها را انتخاب نکنید. مهم است که نماینده نشان دهد که خانه شما تمام ویژگی‌های خاص خود را دارد و می‌تواند به سوالات پاسخ دهد.

۵- دقت کنید که عکس‌هایی که از خارج خانه میگیرید بدون وجود سایه باشد. در صورت امکان از فیلم استفاده کنید. دقت کنید که بروشور حراجی حاوی اطلاعات اندازه‌های اتاق و طرح‌های کف باشند چون آن‌ها به طرف‌های علاقه‌مند برای تجسم چیدمان خانه کمک می‌کنند.

بهتر است قبل از خرید و فروش ملک اینها را بدانیدبهتر است قبل از خرید و فروش ملک اینها را بدانید

۶- همرنگ جماعت نشوید؛ مردم به طور سنتی املاک خود را در فصل پاییز و بهار به فروش می رسانند، این ممکن است به نفع شما کار کند تا زمانی که ویژگی‌های جدید کمتری وجود داشته باشد و رقابت کمتری در بازار داشته باشد ، ملک خود را در قیمت بالای آن به فروش برسانید.

۷- همیشه به ارزش‌گذاری املاک و مستغلات خود توسط مشاورین املاک اعتماد نکنید. برخی ممکن است قیمت بالایی داشته باشند تا ملک شما را به دست آورند و سهم بازار خود را افزایش دهد، به جای اینکه برای رسیدن به خانه تان در یک کمپین سریع و فعال برای بهترین قیمت ممکن به فروش برسانند.

۸-همیشه مراقب مکان‌هایی باشد که در منطقه، مانند ملک شما برای فروش هستند؛ آن‌ها را در گوگل جست و جو کنید و آن‌ها را مشاهده کنید ، بروشور بگیرید، و سپس از این اطلاعات برای هدایت استراتژی قیمت‌گذاری خود استفاده کنید. بررسی قیمت،موقعیت و شرایط آنها برای مقایسه با شرایط خانه شما مهم است.

۹- اگر از روند پیشرفت فروش راضی نیستید، مشاور املاک خود را تغییر دهید. گاهی یک مشاور املاک جدید می‌تواند چهره ی جدیدی را به فروش ملک شما بدهد. برای رسیدن به این هدف، هنگامی که با مشاور املاک خود موافقت می‌کنید، مطمئن شوید که پس از یک دوره اولیه، مثلا، ۸ تا ۱۲ هفته، بدون پرداخت هزینه ای، توافق را با اطلاع منطقی از بین خواهید برد.

۱۰- اگر قسط مسکن دارید حتماً به آن توجه کنید، قسط خانه می تواند نکته موثری در خرید و فروش ملک باشد.

۱۱- به طور معمول، خانه شما باید در حدود سه ماه به فروش برسد. اگر دارد بیشتر طول می‌کشد، با مشاور املاک خود بنشینید و در مورد دلایل احتمالی بحث کنید. ممکن است در کمپین مشاور املاک مشکلی وجود نداشته باشد. در بازار فعلی، قیمت ممکن است بسیار بالا باشد و یا بازار ممکن است به دنبال ملک شما نباشد

۱۲- شما هشت ثانیه وقت دارید تا اولین تاثیر خوب مهم را روی طرف مقابل بگذارید. رنگ دیوارهای ساختمان را درست کنید و پنجره‌های خود را تمیز کنید. فاضلاب را تمیز کنید تا بوی بد از آن‌ها بیرون نیاید.

نکاتی برای اینکه خرید و فروش ملک بهتری داشته باشیدنکاتی برای اینکه خرید و فروش ملک بهتری داشته باشید

۱۳- تمیز، تمیز و تمیز کنید. در خرید و فروش ملک تمیز بودن خانه بسیار مهم است. خانه را مرتب کنید تا خانه تازه و آماده برای یک مالک جدید باشد تا در آن قدم بگذارد. این کار کسانی را جذب می‌کند که زمان، تمایل یا صبر برای انجام کار را ندارند. اگر این به معنای این است که باید خانه را رنگ کنید، پس این کار باید انجام شود. رنگ‌های خنثی نور را انتخاب کنید، از رنگ روشن در وسایل استفاده کنید،فرش‌های کهنه قدیمی را تعویض کنید، پنجره‌ها را بشویید، تا جایی که ممکن است نور داشته باشید، مطمئن باشید که همه پرده‌ها باز هستند. بازدیدکنندگان عاشق املاک روشن هستند.

۱۴- سعی کنید خانه تان مکانی برای خانواده و مکانی برای زندگی دیده شود، از سلیقه خودتان برای خانه استفاده کنید. بعضی وقت‌ها مردم خانه را به خاطر سلیقه شما می‌خرند.

۱۵- تعمیراتی که همیشه می‌خواستید، انجام دهید، این کار ارزش چندین برابر هزینه بر روی قیمت را دارد.اگر دیوارها رطوبت زده اند حتماً آنها را درست کنید، باور کنید هیچکس نمیخواهد خرید و فروش ملک را انجام دهد که دیوارهای نم زده دارد.
۱۶- سعی کنید با دید تازه به خانه خود نگاه کنید. اطمینان حاصل کنید که هر اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرد از شر مبلمان بزرگ خلاص شوید و مطمئن شوید که گردش و جریان هوا در خانه یکپارچه است.
۱۷- بر روی رایحه خانه دقت کنید و پخت و پزی مثل سرخ کردن ماهی در شب قبل از بازدید نداشته باشید، عطر و بوی خانه در خرید و فروش ملک بسیار مهم است.

۱۸- از گل و گیاه تزئینی برای داخل خانه استفاده کنید، می تواند تاثیر خیلی زیادی روی خریداران بگذارد.

۱۹- در چیدمان خانه دقت کنید، در خرید و فروش ملک دیده شدن درست فضای خانه بسیار مهم است.

۲۰- اجتناب از نشان دادن خانه ای بدون مبلمان و وسایل منزل، شما در حال فروش یک خانه بالقوه هستید پس باید خریداران با یک خانه روبرو شوند نه یک مکان خالی از سکنه.

۲۱- بهترین کار خود را بکنید تا مطمئن شوید که پارکینگ خارج از منزل تان برای هر کس که به دیدنش بیاید وجود دارد.

۲۲- تصمیم بگیرید که به فروش سریع نیاز دارید یا می‌توانید برای قیمت بهتری منتظر باشید این تصمیم گیری در خرید و فروش ملک یکی از نکات مهم است. پس درباره آن فکر کنید و تصمیم بگیرید.

برای خریداران

۱- در آغاز فرآیند حداکثر قیمت پیشنهاد را برای خودتان مشخص کنید و آن را تغییر ندهید، مهم نیست که چقدر عاشق یک ملک هستید.

۲- یک برآورد واقعی از ارزش فروش مجدد فعلی خود انجام دهید، اینکه این خانه ای که میخرید چقدر می تواند برای شما سودآور باشد.

۳- تمام هزینه‌های مربوط به قیمت خرید پیشنهاد شده را محاسبه کنید ممکن است بعضی از آنها نامعقول باشند، بهتر است سقفی برای هزینه ای که در نظر دارید تعیین کنید.

۴- محل پارکینگ را بررسی کنید، چه امکاناتی برای پارک کردن وجود دارد ؟ آیا در خیابان است یا می توانید از پارکینگ استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک آپارتمان بخرید، محل پارک کردن همگانی یا اختصاص است؟ و آیا هزینه اضافی برای استفاده از آن باید پرداخت؟ پارکینگ در خرید و فروش ملک بسیار مهم و اساسی است.

۵- با یک معمار یا نقشه‌بردار درباره خانه اطلاع دهید و از آن کمک بگیرید تا درمورد خانه مطمئن شوید.

۶- استاندارد ساخت را بررسی کرده تا بتوانید هر گونه تعمیرات آتی مورد نیاز را ارزیابی کنید. توجه کنید که آیا خانه قابلیت تغییر و توسعه را دارد یا خیر.

نکاتی برای خرید و فروش ملکنکاتی برای خرید و فروش ملک

۷- محله را کاوش کنید یکی از نکات مهم در خرید و فروش ملک محله قرارگیری ملک است. به دنبال رفتار ضد اجتماعی باشید، چطور فضاهای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرند، دیوار نوشته‌ها، الگوهای ترافیکی و نزدیکی به مدارس و مغازه‌ها. اگر شما صاحب فرزند هستید، در جاهایی که به آن‌ها نیاز دارید ، گذر پیاده‌رو وجود دارد ؟ بن‌بست یا میدان به طور کلی تعامل بیشتری بین همسایه‌ها نسبت به یک خیابان شلوغ ایجاد میکند. چه تعداد از خانه‌ها در این منطقه مسکونی هستند؟ معمولا می توان تعداد زیادی را به عنوان نشانه‌ای از اینکه مردم از زندگی در این منطقه خوشحال هستند یا خیر ، در نظر گرفته میشود. در زمان‌های مختلف روز، به خصوص در ساعت شلوغی برای ارزیابی ترافیک، و اواخر شب، تعطیلات آخر هفته‌ها برای همسایگان پر سر و صدا و ارزیابی اینکه کدام افراد محلی در آنجا زندگی می‌کنند ، بازدید کنید.

۸- دقت کنید آیا ساخت یک پروژه در اطراف محل برنامه‌ریزی شده است؟ آیا این ساخت و ساز توسعه بزرگی است؟ برخی از اینها ممکن است باعث بهبود ارزش احتمالی ملک شما شوند و برخی ممکن است آن را کاهش دهند. از آنها آگاه باشید.

۹- همیشه یک بررسی انجام‌شده توسط یک معمار / مهندس و یا نقشه کش واجد شرایط داشته باشید. هرگز به یک بررسی انجام‌شده توسط مشاور املاک تکیه نکنید.

۱۰- اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد وام قبل از تکمیل خرید شما منقضی نمی‌شود.

۱۱- درباره وام و پرداخت هزینه ملک دوباره فکر کنید، در خرید و فروش ملک این محاسبه هم برای حالا و هم برای آینده بسیار مهم است.

۱۲- به رنگ های خانه توجه کنید در خرید و فروش ملک مهم است که صاحب خانه چقدر به خانه خود اهمیت میدهد.دقت کنید که دیوار ها نم زده نباشد.

۱۳- از سالم بودن سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه مطمئن شوید. همچنین سالم بودن لوله کشی و برق کشی خانه را در نظر بگیرید.

۱۴- به نورپردازی داخل خانه و نور گیر بودن خانه توجه کنید، نور یکی از عوامل مهم است که هر چه بیشتر در خانه باشید متوجه میشوید که اهمیت آن بیشتر هم می شود.

۱۵- جزئیاتی هستند که میتوانند به شما اطلاعاتی درباره صاحب خانه متوجه شوید. تمیز بودن کلید و پریز های برق، وجود گل و گیاه تزئینی در خانه و نکاتی اینچنین.

۱۶- دقت کنید که خانه را برای زندگی انتخاب می کنید پس به این نکته دقت کنید که اگر در این خانه ساکن شوید می توانید زندگی خوبی داشته باشید؟ نکاتی مهمی در این باره وجود دارد از اندازه خانه گرفته تا به اصطلاح گرم بودن محیط خانه.

۱۷- به سیستم فاضلاب خانه دقت کنید، قطعا نمیخواهید بعد از چند وقت زندگی در آن خانه با بوی بد فاضلاب مواجه شوید.

۱۸- کمد های دیواری و انباری را چک کنید و از داشتن فضای کافی مطمئن شوید.

نکات خرید و فروش ملکنکات خرید و فروش ملک

۱۹- دسترسی به حمل و نقل عمومی را فراموش نکنید، این نکته یکی از مهم ترین نکاتی است که در خرید و فروش ملک موجود است. همچنین اگر قرار است هر روز از ماشین برای رفتن به محل کار استفاده کنید به ترافیک توجه ویژه ای داشته باشید.

۲۰- خانه باید برای شما آرامش داشته باشد، به امنیت خانه توجه کنید چرا که در خرید و فروش ملک ویژگی مهمی است.

۲۱- اگر قصد دارید خانه را بخرید تا بعد ها با فروش آن سود کنید بهتر است حتماً با مشاورین املاک متخصص در اینباره مشورت کنید، در خرید و فروش ملک از amlakee.com می توانید کمک بگیرید و با بهترین ها در این زمینه مشورت کنید.

۲۲- به کفپوش خانه توجه داشته باشید.یکی از مسائل مهمی که ممکن است بعداً برای شما خرج زیادی همراه داشته باشد کف پوش ها هستند.

۲۳- اگر خانه نیازمند به تعمیرات است لیستی از قسمت های نیازمند به تعمیر تهیه کنید.

۲۴- تمام نکاتی که در خانه برای شما جذاب است و یا شما را مردد میکند را یادداشت کنید تا بتوانید با دید بازتری نسبت به خرید ملک تصمیم گیری کنید.

۲۵- حتماً سرویس بهداشتی خانه را چک کنید. به گوشه و کنار خانه سر بزنید و مطمئن شوید که موردی نیست که باعث آزار و اذیت شما شود. اگر موردی درباره خانه است که ممکن است بعداً تاثیر گذار باشد و شما را از خرید خانه پشیمان کند را بهتر است قبل خرید خانه متوجه بشوید.

در نهایت تلاش ما بر این است که خرید و فروش ملک را به خوبی انجام دهید و از خرید و فروش ملک با کمال رضایت عبور کنید.