چگونه می‌توانید یک خرید ملک تهران را زمانی که شما هیچ اطلاعاتی در مورد خرید خانه ندارید انجام دهید؟ چه مقدار پول نیاز دارید؟ قبل از خرید اولین خانه سوالات بسیار دیگری از خود خواهید پرسید.

شما فکر می‌کنید که در دوران تحصیل باید برایتان توضیح داده ‌شود که چگونه خرید ملک تهران را انجام دهید. گفتگو ممکن است اینگونه شروع شود: (شما یک روز، مقدار زیادی پول برای خرید یک خانه متعلق به خودتان (و شاید خانواده) صرف خواهید کرد. پولی خیلی زیاد، اما چیز عجیبی نیست. در ادامه آشنا می‌شوید که چگونه باید برای اولین بار خرید ملک تهران را انجام دهید. 

شاید شما خوش شانس باشید و کسی با شما در این رابطه صحبت کرده باشد؛ یا احتمالا مثل من و اکثریت مردم امیدوارید که به طور اتفاقی خانه‌ای با قیمت مناسب پیدا کنید.

اول از همه، کیف پول خود را کنار بگذارید و لپ‌تاپ‌تان را باز کنید. شما قصد ندارید این ماجراجویی را با یک گوشی هوشمند و چک سفید شروع کنید.

تمامی چیزهایی که من در مورد خرید ملک تهران آموخته‌ام از طریق آزمایش و خطا و تحقیقات آنلاین بوده است. من آرزو داشتم کسی روبه‌رویم بنشیند و در مورد نحوه خرید ملک تهران با من صحبت کند اما هیچکس این کار را برای من انجام نداد، شاید من بتوانم آن شخص برای شما باشم.

منبع مطلوب و کامل من amlakee.com است که شما را با مراحل این فرآیند آشنا می‌کند و می‌توانید با مشاورین این زمینه تماس بگیرد، آنها شما را در تک تک مراحل خرید ملک تهران راهنمایی میکنند و میتوانید با دید بازتر و خیال راحت تری به خرید ملک تهران خود بپردازید.

اما قبل از اینکه به موضوع اصلی خرید ملک تهران برسیم، اولین کاری که باید انجام دهید تصمیم‌گیری در مورد خانه است. بیایید شروع کنیم:

۵ سوالی که باید قبل از خرید خانه به خودتان پاسخ دهید:

۱. آیا شما شاغل هستید؟ برای چه مدت مشغول به کار هستید؟ و فکر می‌کنید که مدت زمان طولانی به کارتان ادامه خواهید داد؟

۲. به جایی که در آن زندگی می‌کنید، علاقمندید ؟ آیا برنامه‌ای برای زندگی کردن در آنجا به مدت حداقل سه سال دارید؟

۳. چه مقدار پس‌انداز دارید؟ همه ما پول کمی داریم اما اگر فردا شغل خود را از دست بدهید می‌توانید با پس‌انداز خود ۴ تا ۶ ماه زندگی کنید؟

۴. آیا این خانه برای همیشه محل زندگی‌تان است یا جایی است که در آن برای مدتی بمانید تا دیگر مجبور به پرداخت پول اجاره نباشید؟

۵. چه کاری بعدا می‌خواهید انجام بدهید؟ مثلا وقتی که خرید ملک تهران را انجام داده اید.

آیا شما شاغل هستید؟ برای چه مدت مشغول به کار هستید؟ و فکر می‌کنید که مدت زمان طولانی به کارتان ادامه خواهید داد؟

این سوال به چند دلیل مهم است چون شما باید بتوانید وام خود را پرداخت کنید و برای انجام این کار به شغل ثابت نیاز دارید. بنابراین داشتن و حفظ شغل باید اولویت اول شما باشد

به جایی که در آن زندگی می‌کنید، علاقمندید ؟ آیا برنامه‌ای برای زندگی کردن در آنجا به مدت حداقل سه سال دارید؟

خرید ملک تهران نوعی تعهد بلند مدت است. به طور متوسط خریدار بین ۵ تا ۷ سال صرف خرید اولین خانه خود می‌کند. منظورم این است هیچ چیزی برای همیشه وجود ندارد. اساسا، پولی را که صرف خرید ملک تهران می‌کنید (پرداخت اولیه، هزینه‌های نهایی، هزینه‌های بازرسی و ……) نشان دهنده یک هزینه فرصت قابل توجهی است و چند سال طول خواهد کشید تا این ارزش را از خانه‌تان دوباره بدست آورید (اگر رکود اقتصادی رخ ندهد)، در این باره میتوانید با مشاورین ما درamlakee.com  مشورت کنید. هر چند احتمال اتفاق گزینه‌های زیادی وجود دارد، بگذارید اینگونه بگویم شما فرصت بسیار عالی از کشور دیگری بدست آورده‌اید و تصمیم به ترک کشور می‌گیرید. حالا خودتان را به عنوان یک صاحبخانه تصور کنید.

چگونگی خرید ملک تهرانچگونگی خرید ملک تهران

واقعا چه مقدار پس‌انداز دارید؟ همه ما پول کمی داریم اما اگر فردا شغل خود را از دست بدهید می‌توانید با پس‌انداز خود ۴ تا ۶ ماه زندگی کنید؟

بیایید به طور سریع حساب کنیم: ( قیمت خانه * ۲۰٪) + ( هزینه‌های ماهانه * ۳) = حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک تهران.

این مقدار بسیار زیاد است و یک معامله بزرگ به حساب می‌آید. همانند افرادی نباشید که بعد از بستن قرارداد فقط هزار تومان در جیب دارند، اگر سیستم گرمایشی خانه خراب شود و تحت پوشش ضمانت خانه نباشد چه کار خواهید کرد؟ بزرگترین ریسک خرید ملک تهران ، وابستگی آن به امنیت مالی شما است. شما برای تعمیرات، نگهداری و به‌روزرسانی هزینه پرداخت می‌کنید، بنابراین به یک ثبات مالی و پشتوانه نیاز دارید تا بتوانید از عهده هزینه‌ها برآیید. این ممکن است به معنای تعویق انداختن رویای خرید ملک تهران برای مدتی باشد.

آیا این خانه برای همیشه محل زندگی‌تان است یا جایی است که در آن برای مدتی اقامت دارید تا دیگر مجبور به پرداخت پول اجاره نباشید؟

اگر در مورد اینکه بهتر است در منطقه خود خانه بخرید یا اجاره کنید کنجکاو هستید؟ اکثریت افراد بیشتر از پنج سال در خانه اول خود اقامت نمی‌کنند. بنابراین من به شما پیشنهاد می‌کنم که اولین خرید را به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. خانه همیشگی یک خرید احساسی است جایی که شما تعطیلات را در آن تصور می‌کنید اما خرید ملک تهران یک فرصت تجاری است. اگر خانه اول خود را نزدیک به این خصوصیات پیدا کرده‌اید، در هنگام خرید خانه دوم از بقیه جلوتر خواهید بود. دلال معاملات ملکی شما واقعا نیاز به دانستن پاسخ این سوالات دارد تا بتواند به درستی راهنمایی‌تان کند. همچنین این پاسخ‌ها تعیین خواهد کرد که شما را به خرید چه خانه‌ای تشویق کنند، محله‌ در حال رشدی که در آینده پیشرفت خواهد کرد یا خانه‌ ارزانی که با کمی تعمیرات قابل استفاده خواهد بود.

چه کاری بعدا می‌خواهید انجام بدهید؟ مثلا وقتی که این ملک را خریداری کردید.

بله، من به شما می‌گویم که همیشه باید به خانه دوم فکر کنید. شما یک خانه خریداری می‌کنید، پس برای فکر کردن به آن زمان بگذارید. (اگر تعهد داشتن برای شما مشکل است، از اینجا شروع کنید). این سوال همانند سوال چهارم، به شما کمک خواهد کرد تا اهداف خود را از خرید ملک تهران مشخص کنید. این فرصتی برای شما است که بعد از چند سال پول کم یا زیادی را بدست آورید، پس به گزینه‌های خود فکر کنید. آیا می‌خواهید آن را بفروشید؟ یا این دارایی ارزش نگه داشتن را دارد، در این صورت، آیا می‌خواهید یک صاحبخانه باشید؟ مواردی است که باید به آن فکر کنید.

اگر به پاسخ این سوالات فکر کرده‌اید و آماده مرحله بعدی هستید، شما به این ایده دست می‌یابید که چه مقدار هزینه می‌خواهید صرف خرید ملک تهران کنید و اینکه به چه مقدار پول نیاز خواهید داشت. زمانی که به این اطلاعات دسترسی دارید، می‌توانید شروع کنید. بعد از خرید ملک تهران ، واقعا احساس هیجان و وحشت را تجربه خواهید کرد.

نکاتی برای خرید ملک تهراننکاتی برای خرید ملک تهران

این مقاله قسمت اول مجموعه چگونگی خرید ملک تهران بود زمانی که شما هیچ اطلاعاتی در مورد خرید ملک تهران ندارید.

خریداران اولین خانه: چگونه یک تیم جذاب خرید خانه ایجاد کنیم؟

سه مرحله مهم برای ایجاد تیم خرید خانه شما وجود دارد:

۱. از توصیه و پیشنهادات دیگران بهره ببرید.

۲. زمان مذاکره برای خانه را تعیین کنید.

۳. کمی استراحت کنید و یک بررسی اساسی و کلی انجام دهید.

اعضای تیم خرید خانه شما ممکن است از مکان های مختلفی باشند اما می‌توانید یک نماینده املاک انتخاب کنید و یا همچنین به یک وکیل برای خرید ملک تهران نیازمند باشید پیشنهاد میکنیم که با متخصصین ما در amlakee.com برای تعیین نیازهای خود صحبت کنید.

شما به افرادی نیاز دارید که بتوانند بر روی اهداف‌تان تمرکز داشته باشند و قبلا تجربه این کار را داشته باشند.

از توصیه و پیشنهادات دیگران بهره ببرید

من نمی‌توانم این فرآیند را بدون دریافت توصیه از افرادی که می‌خواهند با شما در آن خانه زندگی کنند تصور کنم. در صورت وجود یک تیم در هنگام شروع کار، فرآیند اولیه برای کاهش انتخاب ها بسیار سریعتر انجام خواهد شد. این کار کمی متفاوت‌تر از جستجو در گوگل است. ما به افرادی نیاز داریم که صادقانه نظرمان را تأیید کنند.

راه های خرید ملک تهرانراه های خرید ملک تهران

موقعیت‌هایی برای دستیابی به توصیه‌ها و پیشنهادات:

با دوستان، اعضای خانواده و همکاران شروع کنید. هر فردی که شما را به مسیر اشتباه هدایت نمی‌کند.

گشاده‌رو و صریح باشید و در عین خوش برخوردی نظر و خواسته خود را بیان کنید.

بررسی کلی و اساسی

به طور کلی، خرید خانه باید ۹۰ درصد براساس عقل و ۱۰ درصد به قلب وابسته باشد، اما ضربان قلب کوچک نقش مهمی دارد. شما باید احساس خوبی درباره ملک داشته باشید. این واقعا عالی است که خانه را دوست داشته باشید چون قرار است زمان زیادی را در آن سپری کنید. پس قبل از اینکه خرید ملک تهران خود را قطعی کنید حتماً در مورد احساستان نسبت به آن خانه مطمئن بشوید. هیچ چیزی بدتر از این نیست که در خانه ای زندگی کنید که احساس نارضایتی در آن داشته باشید.

در این باره با افراد مهم و تاثیر گذار در زندگیتان صحبت و مشارکت کنید و از آنها در این باره نظرخواهی کنید.

البته درست است که شما یک تصویر ذهنی از ملکی که قرار است خریداری کنید دارید اما منطقی عمل کنید، اگر قرار است در این خانه به مدت زیادی زندگی نکنید و از خرید آن بیشتر به مسائل اقتصادی و سود مالی فکر میکنید بهتر است شرایط خانه را مد نظر قرار دهید نه احساسات خودتان را نسبت به آن.

از مشاورین املاک در اطراف مکانی که خرید ملک تهران را انجام میدهید بخواهید لیست خانه هایی که در ماه گذشته به فروش رسانده اند را به شما نشان دهند و درباره افزایش قیمت این خانه ها سوال کنید.

محله را بررسی کنید و از همسایه ها درباره امنیت محله سوال بپرسید. مهم است بیشتر این اقدامات را قبل از خرید ملک تهران انجام دهید تا از خرید خود مطمئن بشوید.

نکات خرید ملک تهراننکات خرید ملک تهران

مهم ترین تصمیم همچنان با شماست

درباره خرید ملک تهران ، مهم ترین تصمیم ها بر عهده خود شماست. اینکه میخواهید این ملک را خریداری کنید یا نه، اینکه علت شما از خرید ملک تهران چیست و چرا میخواهید ملک را خریداری کنید و آیا این محله مناسب شما برای خرید ملک هست یا خیر، اگر برای زندگی طولانی مدت به دنبال خرید خانه هستید این خانه تا محل کارتان چقدر فاصله دارد، دسترسی به حمل و نقل عمومی چگونه است و اگر قرار است برای رفتن به محل کار از خودرو خود استفاده کنید، میزان ترافیک این منطقه چقدر است.

پاسخ دادن به این سوال ها میتواند مهمترین تاثیرات را روی انتخاب شما در خرید ملک تهران بگذارد پس نسبت به نیاز های خود مطلع باشید و درصورت نیاز یک لیست کامل از ویژگی هایی که باید ملک مورد نظر شما داشته باشد تهیه کنید. اگر قرار است در این خانه با خانواده خود زندگی کنید حتماً نظر و نیازهای آنها را هم در نظر بگیرید. اگر کسی در خانواده نیاز به دسترسی ساده به مکان آموزشی دارد یا نیازمند دسترسی ساده به فروشگاه هستید، حتماً باید این موضوع را مورد توجه قرار دهید.

در نهایت مهم ترین قسمت خرید ملک تهران بررسی نیاز های شماست و اینکه آیا ملکی که قرار است خریداری کنید پاسخگو این نیاز ها هست یا خیر.

اما در نهایت این شما هستید که تصمیم میگیرید آیا این ملک برای شما مناسب است و باید خریداری کنید یا نه

تجربیات مهمترین کلید هستند

در مسیر خرید ملک تهران حتماً سعی کنید تجربیات اطرافیان مطلع، مشاورین املاک و متخصصین این زمینه را بشنوید و تحقیقی جامع در اینباره انجام دهید. افرادی که از خرید خانه راضی هستند، دلایلی برای رضایت خودشان دارند که شاید در ذهن شما پیش از این خطور نکرده باشد. همچنین افرادی که از خرید خود ناراضی اند به مسائلی برخورده اند که خودشان هم در نگاه اول متوجه آن نبوده اند. مطمئن باشید که شنیدن تجربیات آنها هم از لحاظ مالی و هم از نظر زمانی به صرفه است. اینکه تجربیات شکست دیگران را بشنوید مطمئناً بهتر از این است که خودتان آنها رو تجربه کنید چون ممکن است ضررهایی به شما وارد کند که جبران آن سخت و یا گاهاً غیر قابل جبران باشد.

تمام تلاش ما در این متن کمک به شما برای خرید هر چه بهتر یک ملک است. تجربیات خود را در زمینه خرید ملک با ما به اشتراک بگذارید تا ما و دیگران هم در این تجربیات سهیم باشیم.