وقتی یک فروشنده قصد فروش ملک خود را دارد، در ابتدا نمی داند دقیقا چه کاری باید انجام دهد. خیلی از فروشنده ها نمی دانند چه زمانی باید پروسه فروش را آغاز کنند.

این موضوع بسیار مهم است که فروشنده ها بدانند هر اقدامی که برای فروش لازم است انجام دهند به چه دلیل است، برای فروش ملک خود باید چه هزینه هایی بپردازند و نکات ریز و درشت دیگری که همه از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

قبل از اینکه خانه خود را بفروشید حتماً لیست زیر را به خوبی بررسی کنید. با دنبال کردن این موارد، موقعیت شما برای فروختن خانه بسیار بهتر از قبل خواهد شد و پروسه فروش ملک آسان‌تر به نظر خواهد رسید!

نکته اول: خانه خود را برای فروش آماده کنید

یکی از بزرگ ‌ترین اشتباهاتی که فروشنده های خانه مرتکب می شود این است که نمی دانند آماده سازی خانه خود چه کمک شایانی به فروش سریع خانه آن ها می کند. به محض این که خانه شما برای فروش گذاشته شد باید به این موضوع توجه کنید که همه چیز آماده به نظر برسد.

یک راه عالی برای فروشنده ها این است که قبل از فروش تغییراتی در خانه انجام دهند که هزینه زیادی ندارند. یک سری از نکاتی که برای بهبود و فروش ملک باید آن ها را در نظر بگیرید شامل موارد زیر می شود:

  • رنگ کردن دیوارها و درب های خانه
  • تمیز کردن موکت ها یا کف
  • تعویض لامپ ها یا دستگیره های درب و پنجره
  • تعویض ابزار کابینت درصورت نیاز

فروشنده باید بتواند در همان ابتدا تأثیر زیادی روی خریدار خود بگذارند. اگر خانه شما برای فروش آماده نشده باشد ممکن است مبالغ قابل توجهی را  در فروش ملک از دست بدهید.

نکته دوم: یک مشاور معاملات املاک حرفه‌ای استخدام کنید

فردی را انتخاب کنید که بتواند به شما کمک کند، نه کسی که تخصصی ندارد!

فروشنده‌هایی که برای اولین بار قصد فروش ملک خود را دارند باید بدانند وجود یک فرد حرفه‌ای چقدر می تواند به آن ها کمک کند! فروش ملک کار آسانی نیست، پس سعی نکنید خانه خود را خودتان بفروشید. افرادی که خودشان قصد فروش ملک خود را دارند در اغلب موارد شکست می خورند.

در تمام بازارهای جهان صدها یا شاید هزاران فروشنده وجود دارد که همه توانایی فروختن خانه را دارند. یک فروشنده باید بداند که همه این افراد مثل هم نیستند. حتی فروشنده های یک شرکت هم مثل هم نیستند. بعضی ها فقط بخشی از این مجموعه هستند، بعضی ها فقط مشاور خرید هستند و بعضی از آن ها شاید یکی – دو ماه است که مدرک خود را گرفته‌اند.

از کجا بفهمیم فردی که استخدام می کنیم فردی کارکشته است؟ درواقع جواب به این سوال کار آسانی است، کسی که برای اولین بار شما را می بیند و می داند با شما چطور صحبت کند شانس خیلی زیادی دارد که بتواند خانه شما را هم به خوبی بفروشد. این نکته نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که فروشنده ها بدانند همان مشاوری که خانه را به آن ها فروخته است دوباره قدرت فروختن آن خانه را ندارد.

موارد زیادی هستند که هنگام فروش ملک باید از طرف مقابل انتظار داشته باشید. باید در نظر داشته باشید که بعضی از این افراد در فروختن خبره هستند و بعضی ها هم در خریدن.

راهکار های فروش ملکراهکار های فروش ملک

نکته سوم: بازار منطقه خود را بشناسید

قیمت خانه ها در هر محله ممکن است تفاوت زیادی داشته باشند. قبل از هر چیز افراد باید بفهمند که وضعیت محله آن ها برای فروش ملک چطور است. درواقع در بازار معاملات املاک سه سطح وجود دارد، بازار فروشنده ها، بازار خریدارها، و بازار متعادل.

مطمئناً وقتی که می خواهید خانه خود را بفروشید باید زمان فروش را در نظر بگیرید. در زمان بازار فروش درخواست برای خانه شما زیاد می شود. قبل از اینکه خانه خود را بفروشید بهتر است از مشاور معاملات املاکی خود بپرسید که چه زمانی برای این کار بهتر است!

نکته چهارم: تصمیم بگیرید که بعد از فروش ملک می خواهید چه کاری انجام دهید

خیلی از فروشنده ها این موضوع را در نظر نمی گیرند که بعد از فروش ملک خود چه کار باید بکنند. آیا قرار است به آپارتمان دیگری بروند؟ قرار است خانه جدیدی بخرند؟ خانه جدیدی بسازند؟ اگر برای اولین بار خانه خود را می فروشید باید برنامه درستی هم داشته باشید.

اگر می خواهید خانه جدیدی بخرید باید قبل از فروش ملک اول خود مشخص کنید که آیا قدرت رهن خانه را دارید یا خیر. با اینکه این موضوع خیلی کم اتفاق می افتد که فروشنده قبل از اینکه خانه خود را بفروشد خانه جدیدی بخرد، اما بسیار مهم است که بدانید چه کار می خواهید بکنید. خرید و فروش ملک به شکل همزمان بسیار سخت است و باید از قبل، برنامه آن را داشته باشید.

نکته پنجم: خانه خود را به درستی قیمت گذاری کنید

یکی از دلایلی که یک خانه به فروش نمی رود این است که به خوبی قیمت گذاری نشده است. دلیل زیادی وجود دارد که چرا افراد خانه های خود را درست قیمت گذاری نمی کنند.

فروشنده‌ هایی که برای اولین بار خانه خود را می فروشند اصلاً نمی دانند قیمت را چطور باید مشخص کرد. راه های زیادی برای این کار وجود دارد و مهم است که فروشندگان راه های مختلف را بدانند. یکی از بهترین راه ها انتخاب روش مقایسه است و این روش را مشاوران معاملات املاک به خوبی انجام می دهند. آنها یک لیست شامل خانه های فروخته شده، خانه هایی که برای فروش گذاشته شده‌اند و خانه هایی که به فروش نرسیده اند، آماده می کنند. این افراد باید قادر باشند که قیمت درستی برای ملک شما ارائه بدهند.

بهتر است که فروشنده ها از راه هایی که دقیق نیستند اجتناب کنند، برای مثال نباید از هر وبسایتی برای تخمین قیمت خانه خود استفاده کنند، چرا که اکثر قیمت گذاری های داخل نت نمیتوانند تخمین درست و دقیقی از قیمت خانه عرضه کنند. باید توجه داشت برای امر مهمی مانند فروش ملک در دنیای واقعی و دنیای مجازی فقط به افراد متخصص و آگاه اعتماد کرد و به عبارتی کار را به کاردان سپرد تا از مشکلات احتمالی جلوگیری نمود.

نکته ششم: بدانید قبل از بستن قرارداد چه هزینه هایی باید بپردازید

برای فروشنده هایی که اولین بار است قصد دارند خانه خود را بفروشند، اینکه بفهمند فروختن خانه هزینه هایی دارد ممکن است تعجب آور باشد. یکی از این هزینه های که باید پرداخت کنید پول دلال است. اول از هر چیز، این هزینه قابل مذاکره است. خیلی از این افراد فراموش می کنند که مالک قبلی خانه برای فروش ملک همین پول دلال را پرداخت کرده است. معمولاً این هزینه بیشترین هزینه‌ای است که یک فروشنده باید پرداخت کند.

دیگر هزینه‌هایی که فروشنده باید پرداخت کند هزینه های قرارداد شامل هزینه بستن قرارداد، هزینه مُهرها، مالیات و… از جمله مواردی هستند که فروشنده باید پرداخت کند.

نکات فروش ملکنکات فروش ملک

نتیجه نهایی

فروختن خانه برای اولین بار شاید استرس‌زا و خسته کننده باشد. فروشنده هایی که یک فرد حرفه‌ای در کنار خود دارند شانس فروش سریع‌تر و بهتری را هم دارند.

موارد بالا از مهم‌ترین نکات برای فروشنده ها هستند. حواستان باشد که وقتی می خواهید خانه خود را بفروشید از نظر ذهنی آماده باشید که با دردسرهای پیش رو به خوبی برخورد کنید و نتیجه رضایت بخشی از فروش ملک خود داشته باشید.

خوب، شاید به نظر برسد به اندازه کافی مسیر خود را نمی دانید. در اینجا، برنامه ای برای فروش ملک برای شما فراهم کرده ایم که به کمک آن بتوانید مراحل فروش ملک خود را به درستی دنبال کنید.

اگر الان زمان مناسبی برای فروش ملک است و شما قصد دارید خانه خود را بفروشید به عنوان یک فروشنده باید باهوش باشید و مشتری هایی را جذب کنید که قیمت مورد نظر شما را بپردازند. شاید بهتر باشد در این مورد از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید، اما در آخر کسی که خانه شما را جذاب می کند خود شما هستید.

نکات مهم در فروش ملکنکات مهم در فروش ملک

آیا می دانستید که بهبود خانه تان باعث می شود که شانس شما در فروش ملک افزایش زیادی داشته باشد؟  این موارد نباید زیاد هم برای شما گران تمام شود! روش های زیادی هستند که شما با هزینه کم می توانید خانه خود را با قیمتی بالاتر بفروشید.

خودتان را یک خریدار تصور کنید و فکر کنید ترجیح می‌دهید خانه‌ای بخرید که تمیز و مرتب است یا خانه‌ای در همین منطقه بخرید که هیچکدام از این موارد را ندارد؟

اولین بار که مشتری خانه شما را می بینند باید تأثیر خیلی خوبی روی آن ها بگذارد. برای این کار باید دستی به سر و روی خانه خود بکشید، اما نیاز نیست که آنقدرها هم خرج سنگین بکنید.

نکته اول: تمیز کاری کنید

یکی از اولین نکاتی که یک خریدار به آن توجه می کند تمیز بودن اطراف خانه است، پس خودتان را برای یک تمیزکاری تمام عیار آماده کنید و خانه را مثل یک دسته گل بکنید.

شما می توانید با خرج خیلی کمی اطراف خانه را تعمیر کنید. همچنین کار های کوچکی از جمله زدن چمن ها، جمع کردن برگ های خشک و کوتاه کردن برگ درختان هم از نکات مثبت محسوب می شوند.

اضافه کردن یک جعبه نامه‌ها و چند گل و گیاه باعث می شود که زیبایی خانه شما دو چندان شود.

تمیزی یکی از ارزان‌ترین و موثرترین روش های افزایش قیمت خانه شماست. پس اگر نیاز است افراد متخصص به این کار را استخدام کنید. وقتی که بدترین چیزها را از سر گذارندید، وضعیت را همینطور حفظ کنید.

قبل از اینکه کسی برای بازدید از خانه شما بیاید همه چیز را به خوبی چک کنید. با این راه به راحتی خانه شما وارد بازار می شود!

نکته دوم: رنگ تازه

اگر اتاق خواب را بنفش و هال را قهوه‌ای رنگ کرده‌اید، حال وقت تغییراتی بزرگ است. مخصوصاً اینکه این دو رنگ اصلاً با هم همخوانی ندارند.

شاید نظر شخصی شما هزاران دلار برای شما هزینه داشته باشد، اما بهتر است که رنگ های مد روز را چک کنید و رنگی عالی به دیوار ها بزنید. از خودتان بپرسید، بهترین رنگ ها برای این خانه چه رنگ های هستند؟ با این روش می توانید قیمت خانه خود را افزایش دهید.

پس قدرت رنگ ها و تأثیر آن ها روی خریدار را اصلاً دست کم نگیرید. درواقع، انتخاب نور و رنگ های طبیعی باعث می شود که اتاق ها بزرگ‌تر به نظر برسند.

سرمایه گذاری روی رنگ ها باعث می شود که برای هزینه ای که صرف کردید پول خیلی بیشتری به دست بیاورید، مخصوصاً که اگر بر روی آشپزخانه، حمام و اتاق پذیرایی تمرکز کنید.

نکته سوم: به آشپزخانه و حمام تغییرات کوچکی بدهید

اینکه آشپزخانه قلب گرم خانه است را نمی شود انکار کرد. پس اگر آشپزخانه شما نیازی به کار دارد، بهتر است که نگاهی به تغییرات در آشپزخانه بندازید. به جای نصب کردن کابینت و اسباب جدید، آن ها رنگ کنید تا خطوط کوچک روی آن ها مخفی شود.

به دنبال راه های ارزان باشید که آشپزخانه خود را به خوبی مرتب کنید. می توانید دستگیره وسایل قدیمی را با دستگیره کابینت خود عوض کنید. همچنین می توانید همان وسایل قدیمی را هم با رنگ مثل روز اول درست کنید.

حمام هم به همان اندازه آشپزخانه اهمیت دارد. اگر نمی توانید کاملاً حمام را از نو بسازید، به خودتان فشار نیاورید. هنوز هم می شود با تعویض دوش و پرده ها نمای جدیدی به حمام داد. با کمی تلاش می توانید تمام وسایل را به شکل روز اول در بیاورید.

بهتر کردن آشپزخانه و حمام یکی از بهترین کارها برای افزایش قیمت خانه است، البته اگر زیاده روی نکنید! تعمیر این دو مورد مهم است، اما ممکن است شما خرج های بکنید که اضافه هستند و بدون آن ها هم می شد که خانه را با همان قیمت فروخت.

چگونگی فروش ملکچگونگی فروش ملک

نکته چهارم: وسایل اضافه را دور کنید

یکی از مهم ترین نکات در فروش ملک خلوت و منظم بودن خانه است. خانه خود را طوری خلوت کنید که خریدار بتواند خودش را جوری تصور کند که در آن جا زندگی می کند. دور کردن جعبه ها باعث می شود که این حس سریع‌تر به او القا شود.

خریداری که سر و صدا حواس او را پرت کرده نمی تواند بر روی وسایل خودش تمرکز کند. بعلاوه یک محیط باز می تواند توهم فضای بازتر را به وجود بیاورد. بهتر است انباری را در نظر بگیرید و همه وسایل را به آنجا منتقل کنید.

از دیگر نکات برای این کار می شود گفت که محیط را باید از شخصی بودن شما در آورد. عکس های خانوادگی را کنار بگذارید، میز ها را تمیز کنید، وسایل را بردارید و اسباب بازی ها را مرتب کنید.

مخفی کردن وسایل باعث می شود که خانه خیلی سریع در دل خریدار جا باز کند و فروش ملک زودتر اتفاق بیوفتد.

نکته پنجم: خانه خود را روشن‌تر کنید

طبق تحقیقات ما، خریداران، نور خانه را یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب خانه در نظر می گیرند. نور بیرون از خانه هم به اندازه نور داخل خانه اهمیت دارد. این کار نه تنها به خانه شما نمای جذاب می دهد، بلکه باعث افزایش امنیت هم می شود.

اگر می خواهید یک آپارتمان یا خانه‌ای ویلایی را بفروشید مراقب لامپ ها باشید. نور بد می تواند مشتری های شما را منصرف کند. برای خرید لامپ نو هزینه نسبتاً کمی را باید خرج کنید ولی باعث می شود که فضای خانه برای مشتری روشن باشد و او بهتر بتواند خانه را مورد قضاوت قرار بدهد.

پس لامپ ها را با بهترین جنس عوض کنید تا تأثیر بیشتر بر روی مشتری بگذارد. همچنین وقتی که خانه خود را روشن‌تر می کنید حواستان باشد که از لامپ های کم مصرف استفاده کنید. در حال حاضر کم مصرف بودن خانه یکی از موارد مهم در خرید و فروش ملک است و می تواند فاکتور مهمی برای فروش رفتن یا نرفتن یک خانه بشود. نصب چراغ های کم مصرف باعث می شود که خانه‌ای عالی از نظر مصرف انرژی داشته باشید و پول کمتری خرج کنید!

نتیجه‌گیری

و در آخر از اینترنت به عنوان مکانی عالی برای فروش ملک خود استفاده کنید. طبق تحقیق انجمن ملی بازرگانان و گوگل بیش از ۹۹ درصد خریداران خانه تحقیقات خود را از اینترنت آغاز می کنند.

این موضوع بسیار مهم است که فروشنده‌ای که شما می گیرید بداند که از چه استراتژی هایی برای فروش ملک شما استفاده کند. برای جلب نظر خریداران از طریق اینترنت باید عکس های عالی از خانه خود بگیرید. بهترین کار برای این کار این است که از لنز بزرگ استفاده کنید تا خانه شما بزرگ‌تر نشان داده شود.

پس زمانی که عکس‌هایی از خانه خود می‌گیرید حتماً باید با کیفیت بالا باشند، چرا که خریدار ها بر روی اولین تصویری که نظر آن ها را جلب کند کلیک می کنند.

پنج روش بالا از راه هایی بودند که شما می ‌توانید شانس فروش ملک خود را به قیمت خوب افزایش دهید. هدف شما باید این باشد که بدون اینکه خودتان را ورشکسته کنید تغییرات خوبی در خانه خود به وجود بیاورید.

اگر هزینه موارد بالا را در نظر بگیرید قیمت زیادی نخواهد داشت و فقط چند هفته کار خواهد برد و در نتیجه خواهید دید که همین تغییرات کوچک باعث افزایش قیمت می شود. پس منطقی به نظر می رسد که الان پولی را بگذارید و در آینده در قیمت اصلی خانه همان پول را چند برابر تحویل بگیرید.

آیا شما هم تجربه‌ای از فروختن خانه خود دارید؟ چیزی بود که به شما هم در این زمینه کمک کرد؟ در نظرات ما را هم در جریان بگذارید!